Geneza 37

Acest capitol începe cu o istorisire amplă, concentrată asupra lui Iosif. Ni se spune mai întâi că Iacov iubea pe Iosif mai mult decât pe ceilalți frați ai săi, introducându-ne astfel în mijlocul dinamicii unei familii cu disfuncționalități grave.

Atunci când Iosif merge să caute pe frații săi, trimis de tatăl său, aceste disfuncționalități ating un apogeu. Frații plănuiesc să-l omoare pe Iosif, dar Ruben vede aici ocazia de a restabili relația cu tatăl său și încearcă să redirecționeze situația, astfel încât să-l poată salva pe Iosif și să-l ducă tatălui său, întreg și nevătămat. Iuda însă, discerne cu viclenie situația. Convingându-și frații să se unească cu el în vinderea lui Iosif, Iuda își asigură tăcerea lor, zădărnicește șansele lui Ruben de a-și răscumpăra vina și-l îndepărtează pe Iosif din calea lui, așezându-se în poziția de moștenitor pentru dreptul de întâi născut. Iuda apare în istorisire ca lider și purtător de cuvânt al fraților săi, devenind adversarul mizerabil al viitorului erou, Iosif.

Iuda reprezintă o putere dinamică folosită în principal pentru urmărirea interesului personal, în loc de a proteja în mod altruist un mai bine pentru toți. Liderii de astăzi [și nu numai ei] ar trebui să remarce cu grijă răul care poate fi făcut familiei și grupurilor din biserică atunci când interesul personal devine ținta pentru care folosim puterea.

Stephen Bauer

Profesor de teologie și etică

Southern Adventist University

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s