Geneza 39

Răspunsul dat de Iosif doamnei Potifar, pare să fie apogeul teologiei privind sexualitatea în Pentateuh și probabil în toată Scriptura. Citim în versetul 8 că doamna Potifar îi propunea ”în toate zilele” (v.10), aceasta fiind probabil una dintre primele înregistrări de hărțuire sexuală din istorie.

În versetul 9, Iosif argumentează că el și Potifar sunt egali în administrarea gospodăriei, cu excepția unui SINGUR lucru: Potifar se culcă cu doamna Potifar și Iosif nu. Este singurul lucru care îl separă pe Potifar de Iosif. Iosif recunoaște acest element ca fiind adevăratul ideal al lui Dumnezeu pentru exprimarea sexuală. Plăcerea și copiii nu sunt principalul scop al exprimării sexualității. Ele sunt bonusuri încântătoare. Scopul exprimării sexualității este acela de a promova și a menține un sentiment de unicitate între soț și soție. A ceda avansurilor doamnei Potifar nu numai că viola încrederea soțului ei în Iosif (și în ea!), dar ar fi subminat unicitatea predestinată de Dumnezeu a exista între soț și soție. Iosif se dovedește astfel a fi superior din punct de vedere moral lui Iuda atunci când se confruntă cu aceeași ispită de îngăduire a sexualității în afara căsătoriei.

Stephen Bauer

Profesor de teologie și etică

Southern Adventist University

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s