Exodul 14

Întreaga viață de credință a israeliților a fost centrată pe eliberarea lor la Marea Roșie – când Domnul i-a salvat din robie ”cu mână tare și braț puternic.” Scriptura se întoarce mereu la acest moment.

Un exemplu foarte personal de repovestire a exodului poate fi găsit în Psalmul 77 – în care un conducător al serviciului de închinare, numit Asaf se simțea descurajat. ”Strig cu glasul meu către Dumnezeu, strig cu glasul meu către Dumnezeu, şi El mă va asculta,” scrie el. În ziua necazului meu, caut pe Domnul; noaptea, mâinile îmi stau întinse fără curmare; sufletul meu nu vrea nicio mângâiere…

”Îmi aduc aminte de minunile Tale de odinioară;   da, mă voi gândi la toate lucrările Tale şi voi lua aminte la toate isprăvile Tale…. Când Te-au văzut apele, Dumnezeule, când Te-au văzut apele, s-au cutremurat, şi adâncurile s-au mişcat…  Ţi-ai croit un drum prin mare, o cărare prin apele cele mari, şi nu Ţi s-au mai cunoscut urmele.”

Dacă Israeliții s-a întors mereu la exodul lor din Egipt, către care exod ar trebui să ne întoarcem mereu, noi, creștinii? În cel fel lăudând pe Dumnezeu pentru ceea ce a făcut în trecut face o diferență în viața noastră de astăzi? (Vezi 2 Cronici 20 pentru un exemplu al puterii laudelor aduse lui Dumnezeu.)

Andy Nash

Școala de jurnalism și comunicare

Southern Adventist University

Leave a Reply

