Dilema lampadarului și rugăciunea mea ascultată

De-a lungul celor aproape cincizeci de ani de slujire, împreună cu soția mea Teenie am văzut în mod repetat pe Dumnezeu răspunzând rugăciunilor noastre. Recent am experimentat răspunsul lui Dumnezeu la rugăciunile noastre în mod uimitor, acum când noua biserică Living Hope este aproape gata: este un proiect realizat prin credință, proiect care a costat cam 4,5 milioane dolari și a fost finanțat în mare parte de donatori generoși ca răspuns la multe rugăciuni.

Acum suntem în faza de a obține avizul de reședință și în curând vom putea deschide oficial ușile bisericii.

Noua noastră biserică împreună cu școala de evanghelizare este situată în Haymarket, Virginia, într-un centru comercial cochet cu magazine și restaurante atrăgătoare. Acum câteva săptămâni am avut o dilemă. De-a  lungul străzii viitoarei noastre biserici există lampadare elegante care asigură seara lumina în zonă. Dilema a apărut în clipa în care cineva a intrat cu mașină într-un lampadar și l-a distrus. Natural ne-am închipuit că proprietarii centrului comercial vor repara lampadarul și de aceea nu ne-am prea gândit la el. Dar nu mult după accident, am fost informați că era responsabilitatea noastră să înlocuim lampadarul. Spre surprinderea noastră am descoperit că nu ni se va da avizul de reședință până ce nu vom înlocui lampadarul și nu vom verifica astfel încât tot iluminatul stradal sa funcționeze. Problema era, unde am putea găsi un lampadar identic pentru a-l înlocui pe cel distrus? În fond aceste lampadare pot fi tipice pentru cartierele bogate, dar nu te poți duce să le cumperi de la Lowe’s (nici de la Dedeman sau Praktiker).

Imediat am început să mă rog. ”Tată ceresc, nu am nici o idee unde aș putea găsi un astfel de lampadar, dar Tu știi. De aceea Te rog să mă ajuți! Avem nevoie de acest aviz pentru biserică pentru a putea avansași acum acest lucru ne reține. Nu știm cum să procedăm, de aceea Te rugăm să ne dai înțelepciune ca să știm cum să procedăm!”

Nu mult după aceea, mi-a venit ideea să contactez pe managerul centrului comercial care e la câteva sute de metri distanță de biserica noastră. Devenisem prieteni de când eram vecini și m-am gândit că m-ar putea îndrepta în direcția cea bună. Când i-am împărtășit dilema mea, mi-a răspuns: ”Pastore Mark, avem un magazin gol în centrul nostru comercial și l-am folosit pentru a depozita diferite stocuri. În acest magazin, pe podea zace un lampadar identic cu cel pe care-l căutați. Este nou. Aveam nevoie să scăpăm de el ca să putem folosi încăperea. Am fi fericiți dacă l-ați lua. Nu vă costă nimic!” Apoi explicat cum pot descuia ca să recuperez lampadarul.

Amintindu-mi încă odată  că lui Dumnezeu Îi pasă de viața mea și de nevoile mele, inima mea era plină de recunoștință  și mulțumire pentru Dumnezeu. Cu adevărat  slujim un Dumnezeu uimitor. Nimic nu este prea neînsemnat pentru El, nici măcar sarcina de a-mi găsi un lampadar pentru strada noastră!

Mark Finley, asistent al președintelui Conferinței Generale

Aplicație practică

IMG_0278-e1459551226264-225x300Biblia ne spune: ”Cuvântul Tău este o candelă pentru picioarele mele şi o lumină pe cărarea mea”(Psalmii 119:105). De asemenea ne spune: ”Urechile tale vor auzi după tine glasul care va zice: „Iată drumul, mergeţi pe el!”, când veţi voi să vă mai abateţi la dreapta sau la stânga”(Isaia 30:21).

Oricare ar fi obstacolul cu care vă confruntați, fie că trebuie să găsiți un lampadar, fie că e vorba de lipsă de fonduri  pentru un proiect mare, fie că e  o boală sau disperare în fața unei pierderi mari, sau un munte imposibil, Dumnezeu are o soluție. Poate că nu ne arată ce este după colț, dar promite să fie astăzi  Lumina care ne luminează calea. Să aruncăm asupra Lui grijile noastre și să ne încredem în Cuvântul Său. Și ajutorul de care avem nevoie va veni atunci când avem cea mai mare nevoie de el.

Tată bun, nu doar că ne poți ajuta să găsim acel lampadar greu de găsit, așa cum ai făcut pentru pastorul Mark Finley, ci Tu ești Candela care luminează picioarele noastre și Lumina pe cărarea noastră. Arată-ne, Te rugăm, cum să ne prindem de Tine, cum să ne încredem în Tine și cum să ne bazăm pe Cuvântul Tău. Diavolul a aruncat o mie de obstacole și multe încercări în calea noastră, dar Tu ești  mai mare decât orice obstacol cu care ne-am putea confrunta vreodată. Așteptăm de la Tine speranță, ajutor, putere! În numele prețios al lui Isus, Amin!

Făgăduința pentru săptămâna aceasta: Psalm 51:15.

 

 

Leave a Reply

