Regret că nu am acceptat când Dumnezeu a spus NU

S-a întâmplat în urmă cu mulți ani, dar îmi amintesc clar de parcă ar fi fost ieri.

Nu am primit dorința inimii mele și am implorat pe Dumnezeu pentru o schimbare a situației. Ore în șir am plâns, am lingușit și am promis în rugăciune. Am plâns cu adevărat, fără încetare. Ceea ce nu am făcut însă, nu am citit Scriptura cu o inimă sinceră să văd dacă Dumnezeu avea vreun motiv să spună nu rugăciunii mele.

Poate că Domnul a ostenit de strigătele mele insistente pentru a face cum vreau eu. Poate că a văzut că eram prea preocupată de ceea ce voiam pentru a mai auzi șoapta Sa în mintea mea. Privind retrospectiv, Îl văd dându-Se deoparte pentru a  permite circumstanțelor să-mi dea ceea ce cerusem. Așa cum o piatră aruncată într-o baltă, încrețește apa, rezultatele tragice ale cererii mele au avut un impact negativ asupra fiecărui aspect al vieții mele.

În anii care au trecut de la acea zi care mi-a schimbat viața am învățat atât de mult despre rugăciune, despre Dumnezeu și despre mine însămi.  Încă studiez ”știința rugăciunii.” Vă prezint în continuare trei lucruri pe care le-am învățat de la Domnul Isus pe când căutam o relație cu El în Cuvântul Său, prin rugăciune și, da, și prin ascultare de voința Sa.

Dacă te rogi pentru ceva care este în armonie cu Scriptura, nu ezita să te rogi cu îndrăzneală. ”Este o parte din planul lui Dumnezeu să ne dea, ca răspuns la rugăciunea credinței, ceea ce nu ne-ar da dacă n-am cere în felul acesta” (Tragedia Veacurilor, p. 525). Dumnezeu tânjește să comunice cu noi, așa că ”rugați-vă neîncetat” (1 Tes. 5:17).

Dumnezeu știe mai multe decât noi. Dumnezeu cunoaște sfârșitul de la început. Dumnezeu știe dacă o alegere care ne pare nevinovată poate deveni de fapt un instrument al Satanei pentru a împiedeca umblarea noastră cu El. De aceea, încredințează-I suveranitatea. Ai încredere în judecata Sa și permite-I să spună nu. Dacă nu este pentru salvarea ta, sau altora, nu insista ca Dumnezeu  să răspundă la rugăciunile tale  în modul în care dorești tu. Există un motiv pentru care Domnul Isus ne-a învățat să ne rugăm: ”Facă-se voia Ta, precum în cer așa și pe pământ” (Matei 6:10).

Crede că Dumnezeu îți poate da o inimă nouă, o inimă curată, fără să țină seamă de alegerile tale care I-au cauzat durere (Psalm 51:10, Ezechiel 36:26). Ai încredere că Dumnezeu este un Dumnezeu care aude rugăciunea și un Dumnezeu care răspunde la rugăciune. Dumnezeu Își dorește atât de mult să te transforme să fii asemenea Lui. Chiar când noi ne abatem de la calea Lui, El încă poate transforma împrejurările pentru slava Lui. Isus poate da altă viață și speranță unei inimi împovărate de păcat.

Așa încât continuați să vă rugați! Dar amintiți-vă că pentru binele nostru, Dumnezeu trebuie să spună câteodată nu.

Cindy Tutsch a fost director asociat la Ellen White Estate. Ea s-a pensionat, dar coordonează programul de citire al Bibliei în fiecare zi ”Crede în proorocii Lui”, vorbește și predică în toată lumea.

Aplicație practică

4543060842_e4fdb33047_b-150x150Nu este deloc ușor atunci când Dumnezeu nu răspunde la rugăciunile noastre în modul în care sperăm noi. Cu toate acestea, inspirația ne spune următoarele:

”În viaţa viitoare, tainele care aici ne-au necăjit şi dezamăgit ni se vor desluşi. Vom vedea că rugăciunile noastre aparent neascultate şi aşteptările noastre zadarnice s-au numărat printre binecuvântările cele mai mari.” Divina Vindecare, p. 474

În alt loc ni se spune: ”Dacă nu primim lucrurile pe care le-am cerut chiar atunci când ne-am rugat, trebuie totuşi să credem că Dumnezeu aude şi că El va răspunde rugăciunilor noastre. Noi suntem aşa de greşiţi şi înguşti la vedere, încât uneori cerem lucruri care n-ar fi o binecuvântare pentru noi; dar Tatăl nostru ceresc, pentru că ne iubeşte, răspunde rugăciunilor noastre dându-ne acele lucruri care sunt în adevăr spre binele nostru şi pe care noi înşine am dori să le avem dacă ochii noştri, luminaţi fiind de Duhul Sfânt, ar putea vedea lucrurile aşa cum sunt în realitate. Când ni se pare că nu primim răspuns la rugăciunile noastre, trebuie totuşi să ne prindem tare de făgăduinţele care ne sunt date, căci timpul răspunsului va veni cu siguranţă, şi vom primi binecuvântarea de care avem cea mai mare nevoie. Dar a pretinde ca rugăciunea să fie totdeauna împlinită chiar în felul dorit de noi ar fi o îndrăzneală necuvenită din partea noastră. Dumnezeu este prea înţelept ca să poată greşi şi prea bun ca să reţină vreun bine de la cei ce umblă în neprihănire. Deci nu trebuie să ne temem a ne încrede în El, chiar dacă nu vedem imediat un răspuns la rugăciunile noastre. Să ne bizuim pe făgăduinţa Lui, care este sigură: „Cereţi şi vi se va da”.”  Calea către Hristos, p. 96.

Să căutăm deci să avem încredere în Dumnezeu și să avem credință chiar și atunci când El nu lucrează atât de repede cât sperăm noi. Să avem încredere în El chiar și atunci când răspunsul este ”Nu”.

Tată ceresc, Tu vezi sfârșitul de la început. Tu știi mai bine decât noi ceea ce avem nevoie cel mai mult. Dacă va trebui să stăruim în rugăciune și să nu renunțăm, ajută-ne să avem credință. Cu toate acestea, dacă Tu încerci să ne spui că ceea ce cerem nu este pentru binele nostru, Te rugăm deschide-ne ochii să vedem și să acceptăm voia Ta. În numele prețios al Domnului Isus, Te rugăm, Amin!

Făgăduințe a căror împlinire să o cerem: Romani 8:28, Proverbe 3:5, 6.

 

 

Leave a Reply

